همشهری آنلاین: سازمان تربیت‌بدنی در حال تدوین آئین‌نامه‌ای است که مطابق آن از حضور بازیکنانی که رفتار و ظاهر آنها «ناقض شئون اخلاقی» شناخته شود در مسابقات ورزشی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این آئین‌نامه که در معاونت فرهنگی سازمان در حال تدوین است، پیش از شروع لیگ‌های ورزشی در رشته‌های مختلف به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

عبدالرضا ساور، معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی گفته است: ایجاد محدودیت‌هایی در خصوص مواردی همچون خالکوبی روی پوست که عملی خلاف شرع است و سایر بی‌بندوباری‌های اخلاقی از جمله مباحثی است که در این آئین‌نامه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از ابلاغ بخش‌نامه‌ای از سوی اداره کل فرهنگ سازمان تربیت بدنی به فدراسیون‌ها خبر داد که آنها را موظف می‌کند از حضور ورزشکارانی که اقدام به خالکوبی می‌کنند در مسابقات ممانعت کنند و به «اصلاح» این ورزشکاران بپردازند.

معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی گفته است: سازمان هیچ مسئولیتی در مورد ورزشکاران ناقص شئون اسلامی و اخلاقی ندارد و با کسانی که به اشتباه در جایگاه با اخلاق‌ترین قشر جامعه قرار گرفته‌اند، برخورد خواهد کرد.

آرایش مو و خالکوبی عده‌ای از ورزشکاران رشته‌های فوتبال و بسکتبال در سال گذشته بحث‌هایی برانگیخته بود و به نظر می‌رسد سازمان تربیت بدنی به این ترتیب به این بحث‌ها واکنش نشان داده است.

کد خبر 4658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز